Promocja własnej strony w Internecie

Jak być widocznym w Internecie?

W branży turystycznej jest ostra konkurencja. Wielu właścicieli obiektów turystycznych zorientowało się, że ich klienci w zdecydowanej większości znajdują ich oferty właśnie w Internecie. Posiadanie własnej strony WWW to okazja zaprezentowania swojej oferty potencjalnym klientom. Jednak aby strona była dla kogokolwiek widoczna musi być dobrze wypozycjonowana w wyszukiwarkach.
Chodzi o to aby na interesujące nas słowa kluczowe nasza strona pojawiała się na początku wyników wyszukiwania.
Samą stronę można u nas założyć za darmo, a w tym artykule opiszę podstawowe zasady pozycjonowania.

Najważniejszą wyszukiwarką internetową jest Google, znany jest jej algorytm według jakiego sortuje strony zwracając je w wynikach wyszukiwania, więc można w prosty sposób wpłynąć na to aby być zawsze na początku wszystkich ofert. Stosując prawidłowe pozycjonowanie pod Google poprawiamy swoją pozycję w innych wyszukiwarkach gdyż ich algorytm jest częściowo podobny.
Podstawowe zasady pozycjonowania to:

  • Tworzenie strony przyjaznej wyszukiwarką i dopasowanej tematycznie do słów kluczowych jakie wpisują użytkownicy w okienku wyszukiwania.
  • Posiadanie dużej ilości linków z innych stron do naszej strony, najlepiej jak strony linkujące do nas mają wysoki ranking i są podobne tematycznie.
  • Dopisywanie naszej strony do różnych katalogów i tablic ogłoszeń
Jeśli masz u nas darmową stronę to pierwszy warunek już jest spełniony. My zadbamy o to by kod źródłowy strony był zoptymalizowany, aby strona się szybko ładowała i nie miała błędów technicznych.
Elementy optymalizacji brane pod uwagę przy pozycjonowaniu to:
  • nasycenie strony słowami kluczowymi, których spodziewamy się, że będą wpisywane przez szukających.
  • Usytuowanie słów kluczowych w takich elementach jak:
    • nazwa domeny
    • tytuł strony (w meta tagach)
    • opis strony (w meta tagach)
    • nagłówki, kolejno: H1, H2, H3 ...
    • tekst pogrubiony, kursywa
    • opisy obrazków (alt)
  • Zachowanie prawidłowej proporcji kodu do treści strony.
O dwa dalsze warunki właściciel strony musi zadbać sam. Pozycjonowanie nic nie kosztuje, a efekty są szybko widoczne.

Link to kawałek kodu, który można podać znajomemu aby umieścił na swojej stronie. Link to także każdy odnośnik do naszej strony z katalogu lub różnych bezpłatnych tablic ogłoszeń. Jeśli poświęcimy na to trochę czasu możemy sami dopisywać swoją stronę w różnych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że wartość linków jest różna. Najlepiej mieć linki ze stron o podobnej tematyce i wysokim rankingu w Google.
Ranking w Google obliczany jest na podstawie kilku czynników:

  • Ilości linków wskazujących na daną stronę z innych serwisów
  • Wartości tych linków, czyli jaki ranking posiadają te strony
  • Ilości linków wychodzących na stronie która nas poleca, czym mniej tym lepiej, bo wartość strony polecającej rozkłada się równo na wszystkie linki wychodzące.
  • Wiek domeny, starsze domeny są bardziej wiarygodne.
Z tego wyliczenia wynika, że lepiej dodać jeden link na stronie dobrego serwisu niż dwadzieścia linków do katalogów, do których wpisane jest już tysiące innych stron.
Bezwartościowe są też linki specjalnie przerobione przez właściciela strony, mimo że wyglądają normalnie to gdy zajrzymy do kodu strony link jest nieczytelny dla wyszukiwarek lub posiada atrybut nofallow.

Jest kilka katalogów w których wpisy mają większą wartość, warto tu poświęcić trochę czasu aby staranie wypełnić formularz zgłoszeniowy. O to najważniejsze:

  • http://katalog.onet.pl/
  • http://katalog.wp.pl/
  • http://www.webwweb.pl/
Pełna lista polskich katalogów jest tu:
  • http://www.katalogiseo.info/
Warto jednak posortować je według rankingu, bo do tych z rankingiem PR=0 to szkoda się nawet wpisywać.

Załóż u nas bezpłatną stronę:

Oferujemy bezpłatną stronę WWW w naszej domenie, dla firm turystycznych:


Bezpłatne strony WWW >>